Fyra museum i Nice

Kultur / Permalink / 0
Hej Världen,
 
Satt i Nice och drack en drink med nya vänner.
Kollade klockan. Hon var runt elva på kvällen. Försökte hitta en buss eller ett tåg vid denna tid till Cagnes sur Mer.
Ingen buss eller tågförbindelse så här "sent ". 
Helt otroligt!
Det betyder att alla som bor i Antibes, Cannes och Grasse behöver köra bil. 
 
Eller ha vänner som låter en sova över i Nice. Jag hade en sån vän bredvid mig. Aniko,vilken hjältinna.
Å på morgonen fick jag dricka finkaffe på hennes terrass med en svårslagen vy! 
Å såklart låg Anikos lägenhet på samma gata, som museumet jag planerat att besöka. Så det finns en mening med allt.
Usel kollektivtrafik genererade övernattning och heldag på Nice museum.
 
Museum nummer 1. Terra Amata-Om du är intresserad av historia, arkeologi eller antropologi. Tar dig tillbaka i tiden ... 400000 euro år sedan.
 Museum nummer 2.Mamac....så bra och så glad efteråt. Kär i konstnären Niki de Saint Phalle. Å Yves Klein knockar alltid.
Museum nummer 3: Palais Lascaris.
 
Museum nummer 4:Museé National Mesage Biblique Marc Chagall
 
Vilken kulturdag jag gav mig själv. Inte konstigt att jag inte kunde sova på natten?
 
Kärlek 
M
Till top